Ridning

Idag vaknade jag 8.30 trodde jag skulle få en ordentlig sovmorgon idag med den tränings värken som jag kände av redan igår , haha men kroppen ville annat , så klev upp i tid och käkade frukost , första gången på länge man åt frukost ! 

Sedan runt ett kom mamma hem och då åkte vi till Birsta en sväng , behövde köpa lite nödvändigt så blev i princip in och ut ! Sedan åkte vi hem och jag gjorde ordning mig inför stallet , 

Runt fyra åkte jag och Amanda till stallet , hade tipsat catta om övningen "ormen" , samma sak som hoppning på Sbåge med bommar mellan hindrerna, så det var det som blev idag ! 
Breezer skötte sig faktiskt prima idag ! Fick inte grepp om honom i början av lektionen men sedan blev det bättre och det gick faktiskt väldigt bra genom hela bågen ! Är sjukt nöjd ! Och övningen i sig var väldigt bra träning ! Mycket inramning och Byte av galopp i mitten av den givetvis , enda som inte gick för sig idag hur mycket jag än förtydligade för breezer , var att han landade i fel galopp EFTER hela bågen, men annars är jag väldigt nöjd ! :-) en bättre ridlektion helt enkelt ! 
Måste varit nya brallorna som gav mig lite extra tur i dag ;-) .. 

Här är en bild jag lånat från Hippson.se där jag hittade själva övningen , 

Just nu sitter jag på bussen till härnösand och lyssnar sönder världens bästa remix ! 
Har ni missat den så har ni verkligen missat något bra !! 
Latero 👌 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0